Prisso - Natural treatment of urinary tract problems

(Men and Women)

Prisso - Natural treatment of urinary tract problems

(Men and Women)

סרטן הערמונית: טיפול חדש

טיפול ניסיוני חדש שמבוצע באמצעות אולטרסאונד יכול להשמיד סרטן הערמונית כמעט ללא תופעות לוואי.

טיפול ניסיוני חדש לסרטן ערמונית מקומי המשתמש באולטרסאונד ממוקד בעוצמה גבוהה המכונה HIFU מראה הבטחה בניסוי חדש כטיפול אפקטיבי יותר עם פחות תופעות לוואי מאשר טיפולים מקובלים. כך עולה ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Lancet Oncology .

השיטה החדשה נבדקת כיום על ידי חוקרים מ-University College London בסדרת ניסויים ראשוניים ברחבי העולם כאלטרנטיבה לטיפולים קונבנציונליים, כמו הסרת בלוטת הערמונית אורדיותרפיה, בגברים עם סרטן ערמונית מקומי. היא מערבת הסרת גושים קטנים של רקמת ערמונית סרטנית באמצעות גלי קול מדויקים שהיא מעצימה (כמו זכוכית מגדלת), הגורמיםלרקמה שאותה מבקשים להסיר להתחמם. זה הורג את התאים הסרטניים באופן מיידי בלי לפגועבתאים הסמוכים.

כמעט אחד מתשעה גברים יהודים בישראל יחלה בסרטן הערמונית במהלך חייו. טיפולים קונבנציונאליים כמו ניתוח ורדיותרפיה עלולים לגרום לתופעות לוואי המשפיעות על חיי היום-יום, העבודה ומערכות היחסים. זאת בגלל שהם מטפלים בכלהערמונית, ולכן קיים סיכון לפגיעה בעצבים של איבר המין ובשרירים השולטים בזרימת השתן. בין תופעות הלוואי העלולות להתרחש – קושי בהגעה לזקפה ובריחת שתן. לכן קיים צורך בטיפולים שמסירים בבטחה רקמה סרטנית ללא פגיעה בעצבים בסביבה.

המחקר הנוכחי עקב בין השנים 2007-2010, אחר 41 גברים בני 45 עד 80 עם סרטן ערמונית מקומיבדרגות חומרה שונות שלא עברו עדיין טיפול לסרטן. לאחר סריקות MRI שאיתרו את הנגעיםהסרטניים קיבלו הגברים טיפול HIFU לכל הנגעים.

12 חודשים לאחר תחילת הטיפול (חלק מהגברים עברו יותר מטיפול אחד) לאף אחד מהגברים לא היו בעיות של דליפת שתן, רקאחד מעשרה סבל מזקפות חלשות, וכ-95% היו נקיים מסרטן.

החוקרים אומרים כיהתוצאות מעודדות והן פותחות את הדלת לניסויים גדולים יותר. הם מאמינים כי בעתיד הלארחוק גברים שיאובחנו עם סרטן הערמונית יוכלו לעבור את הטיפול החדש כטיפול סטנדרטי. כיוון שהטיפול לא מערב קרינה מייננת, ניתן יהיה לחזור עליו בבטחה אם יהיה צורך בכך.

אלה הר-נוי 19.04.12 מערכת מוטק’ה.

Contact Us

If you have any questions regarding our products, comments or requests, feel free to contact us

Articles

Call Now Skip to content